Důležitým kritériem při nákupu jsou mimo jiné slevy. Naše nákupní rozhodnutí jsou obvykle impulzivní povahy. Jsou ovlivněna emocemi, zejména pokud jde o zlevněné zboží. Když nakupujeme takzvaně výhodně, náš mozek uvolňuje dopamin a centrum odměny je aktivní.
Tímto způsobem jsou slevy a akce schopny ovlivnit chování kupujících. Proto je důležité tyto akce inzerovat co nejlépe. Jaký je však nejlepší způsob, jak zákazníky na výhodné nabídky upozornit?
U nabídek je nezbytné signalizovat nízkou cenu. K upoutání pozornosti zákazníka jsou ideální slevové cedule, tabulky nebo signální barvy. Chování spotřebitelů lze ovlivnit pomocí různých označení. Účinné a poutavé cenovky se stávají důležitou součástí podpory prodeje.
Většina zákazníků si již uvědomuje, že některá nákupní rozhodnutí nejsou racionální. Navzdory tomuto poznání náš mozek podléhá vlivu slev, reklamy a přesvědčování. Dostatečný důvod k tomu, aby firmy věnovaly značení cen velkou pozornost.